Eventcase: Conclusion

Conclusion kiest voor de unieke Tinfabriek voor jaarlijks relatie-event

Zijn investeringen in duurzaamheid rendabel, onontkoombaar of moet je er op een andere manier naar kijken en hoe draagt het ecosysteem-denken bij aan een duurzame toekomst? Op deze vragen kregen deelnemers antwoord tijdens ConclusiON! – hét jaarlijkse inspiratie-event van Conclusion, op donderdagmiddag 8 juni in de Tinfabriek. Deze vierde editie speelde zich af rondom het thema Building Sustainable Ecosystems. Er was die middag alle gelegenheid voor het versterken van bestaande en het ontdekken van nieuwe relaties. Na een zorgvuldige selectie koos Conclusion vol overtuiging voor de Tinfabriek.

 

Over Conclusion

Conclusion is een ecosysteem van ruim 25 expertbedrijven die zich samen richten op businesstransformaties en IT-services: van strategie en design, tot implementatie, beheer en doorontwikkeling.

 

De locatiekeuze

Ieder jaar verzorgt Conclusion een groot evenement voor klanten en partners ConclusiON! Heidi Molijn, Engagement en Eventprofessional bij Conclusion, vertelt: “We kwamen bij de Tinfabriek terecht doordat ik een aanvraag voor een duurzame eventlocatie postte via mijn LinkedIn netwerk. Op onze shortlist stonden nog twee locaties, maar vanwege het ‘ruwe randje’ van de Tinfabriek kozen we voor deze locatie. Ons motto is: business done differently. Net even anders. De Tinfabriek tikte eigenlijk al onze boxes aan. Dat industriële en het ‘van niets iets maken’ past bij ons. Daarnaast is de locatie in Naarden centraal gelegen en goed bereikbaar met de auto. Voor gasten die met het openbaar vervoer komen, faciliteren ze elektrische shuttle busjes. Ook het grote aantal ruimtes met flexibele opstellingen spraken ons aan. Het duurzame karakter van de Tinfabriek gaf uiteindelijk de doorslag. Ze hebben een BREEAM-certificaat (voor de duurzame herontwikkeling van het gebouw) en zijn vrijwel energieneutraal.”

 

Invulling door de Tinfabriek

Samen met Milan van Nierop van de Tinfabriek en Larissa Derksen van evenementenbureau Beau & XR events ging Heidi aan de slag met de organisatie. Milan: “Met de keuze voor de Tinfabriek kies je voor een heel duurzame locatie. Het pand dateert uit 1956, bestaat uit veel beton en heeft grote open ruimtes. Niettemin behaalden we vier van de vijf sterren van het BREEAM- keurmerk. Dat zegt iets over het niveau van de isolatie, zonnepanelen, warmtepompen, de afvalstroom en groeninvulling op locatie. Voor een dergelijk wat ouder pand is dat een heel hoge score. Duurzaamheid zit bij ons ook in de verdere invulling van events. Samen met de Environmental & Footprint Specialist van Conclusion berekenden we de totale uitstoot van het event op het gebied van mobiliteit, catering en energie. De totale impact van dit evenement na invoeren van de reductiemaatregelen was 60 ton CO2-eq. Dit heeft Conclusion gecompenseerd met Trees for All. Alle compensatieprojecten zijn gecertificeerd door Plan Vivo.”

 

Heidi was naast alle mogelijkheden en het duurzame karakter van de eventlocatie ook enthousiast over de samenwerking met Milan: “Milan denkt bij alles in mogelijkheden en niet in obstakels. Zo bedacht hij de inzet van shuttlebusjes voor de gasten die met het openbaar vervoer kwamen. Ook dacht hij mee over een efficiëntie indeling van de ruimtes, de routing van alle gasten, de catering, de techniek en de aankleding van het evenement. Alles wat wij vroegen of wilden, kon ook.”

 

Na een zorgvuldige selectie koos Conclusion vol overtuiging voor de Tinfabriek.

 

De dag zelf
De dag begon met een VIP-lunch voor C-level relaties in het café, gevolgd door het hoofdevenement met een plenair deel en breakoutsessies. Het binnenterrein ontpopte zich tot een bruisend netwerkplein, compleet met stretchtent. Gasten verzamelden zich hier om elkaar te ontmoeten, na te praten over de inhoudelijke sessies of voor een gezellige borrel. Deelnemers hadden de vrijheid om te kiezen welke sessies zij wilden bijwonen.

 

Na de plenaire start kozen deelnemers uit vier sessies met praktijkverhalen van onder meer Auping, Eneco, ANWB, Facilicom, Efteling, Triodos Bank en eigen experts uit het ecosysteem. Daarnaast spraken ook keynote speakers Professor Jan Rotmans en Hoogleraar Transitiekunde Hans van Grieken, over het thema van de dag. “Dat trok veel klanten over de streep om te komen”, aldus Heidi.

 

Naast kennisdeling en het informatieve deel van het event, waren er ook veel fun-activiteiten. Zo konden gasten ‘blijtanken’ door bij het blijtankstation een koptelefoon op te zetten en te genieten van allerlei complimenten, aanmoedigingen en levensadviezen. Theaterdames, een striptekenaar en een pianist voegden ook een creatieve touch aan het event toe.

 

Het resultaat
Heidi kijkt terug op een geslaagd event: “Met een gemiddelde score van een 8,7, een opkomst van 350 gasten en een no show percentage van 15% zijn we dik tevreden. De feedback uit de enquête was heel goed. De deelnemers vonden de locatie verrassend, zo bleek uit een van de reacties: ‘jullie weten altijd weer te verrassen’. Ook zelf ben ik heel tevreden over de organisatie: zowel de op- en afbouw verliep vlekkeloos. Ook de techniek van Audivio en cateringbedrijf Floris en Co waren een klasse apart. Ze snappen de locatie en interpreteren de briefing goed. Bovendien is Milan heel servicegericht, flexibel en denkt hij graag met je mee. Het was een harmonieus samenspel van goede partijen bij elkaar.”

 

Learnings blijven er altijd, erkent ook Heidi: “Zo was de catering helemaal vegetarisch. Dat vond niet iedereen even geslaagd.”

 

Voor wat voor evenementen raadt Heidi de Tinfabriek aan? “Als je op zoek bent naar een duurzame locatie waar veel mogelijk is en je hebt een inspirerend concept, dan raad ik de Tinfabriek zeker aan. Op het binnenterrein kun je helemaal uitpakken met foodtrucks en dergelijke. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ook zelf komen we graag weer terug, niet alleen voor dit jaarlijkse event, maar mogelijk ook voor andere gelegenheden  zoals een sinterklaasfeest of een personeelsbijeenkomst.”

 

Ben jij op zoek naar een unieke, duurzame locatie voor jouw volgende evenement? Bij De Tinfabriek helpen wij je graag om jouw visie tot leven te brengen. Neem contact met ons op en ontdek de eindeloze mogelijkheden die wij te bieden hebben.

Conclusion
Juni 2023
250 personen
Opdrachtgever: Beau & XR events
Eindklant: Conclusion
Floris & van Maurik
Audivio

Unieke eigenschappen evenement

Het gezelligste netwerkterras
Een pianospelende barman
Compleet CO2-neutraal
VIP-lunch voor C-level relaties
Veelzijdige breakoutsessies

Gelukkig hebben we de foto’s nog

ZOMER BBQ ACTIE

Verzamel je collega’s of relaties voor een smaakvolle avond vol barbecueplezier bij De Tinfabriek. Reserveer jouw plek voor een zomer vol smaak en gezelligheid.